Det ble en fantastisk flott 17.mai. Takk til alle som bidro i Norskdomslagets tradisjonelle feiring med oppvisninger, deltakelse i borgertoget og hyggekveld på Furuheim!







Det ble en fantastisk flott 17.mai. Takk til alle som bidro i Norskdomslagets tradisjonelle feiring med oppvisninger, deltakelse i borgertoget og hyggekveld på Furuheim!







Flott samdanskveld hos Haugtussa tirsdag kveld 3.5.22. Gruppa Tusselåt spilte opp til dans for over 50 dansere. Både musikere og dansere gledet seg over at oppslutningen var så stor. God blanding av gammeldans, turdans og sangdans. Skikkelig trøkk i sangdansen med så mange gode røster. Vi hadde en livat og koselig kveld. Takk for dansen Knut Ole, takk til kakebakerne og takk til alle i Haugtussa. Velkommen til Furuheim 31.mai!



Vi fikk en flott søndagstur til Jomfruland søndag 24.4. Litt skeptiske var vi kanskje da vi møttes på Lassses, det var litt småkaldt og det blåste friskt, men heldigvis var det ingen som sa det høyt. Det ble en veldig fin tur og været ble bedre og bedre utover dagen. Vi var 11 personer inklusive 2 venninner av Eva. Vi hadde 5 -6 timer ute på øya. Vi fikk gått mye, sett mye og hadde god tid til flere kaffepauser. Vi var ved tjernet, gikk gjennom den nydelige hvitveis skogen, var ved Øitangen, besøkte det nye fugletårnet (bygd i 2021), vi gikk på rullesteinene på «utsida», var innom en kunstutstilling i skolestua og før vi reiste hjem var været så fint at en is ved Haga kafé var de flere av oss som lot oss friste av. Tusen takk til Finn som hadde lagt opp turen og som ledet oss gjennom hele dagen. Takk til Eva som var fotograf og takk til alle positive turdeltakere for en veldig fin dag.





Nå er vi klare for nye søndagsturer. Vi starter opp med tur til Jomfruland søndag 24.april. Hvitveisen blomstrer, værutsiktene er bra så da burde en tur til Jomfruland være midt i blinken. Oppmøte på Lasses kafeteria senest kl 10.45, slik at vi får samlet oss i bilene og er klare til avreise kl 11.00. Ferje går fra Kragerø kl.12 og vi er tilbake i Kragerø kl 19.35. Ta med mat og drikke. Det er gratis parkering på kommunale parkeringsplasser på søndag bla på Jernbanebrygga. Priser på ferja, voksne kr 87, honnør kr 44. Farteappen kan benyttes. Turen er åpen for alle – bare møt opp på Lasses. Ved spørsmål ring Knut 41247480 eller Finn 41506184.



I går kveld (7.4) var vi på samdanskveld på Kollmyr grendehus med Gjerpen frl. ungdomslag som vertskap. Totalt var vi 43 deltakere fra Tunsberg leikarring, Norskdomslaget og Gjerpen. Moro med sp mange dansere på gulvet. Det var gamle og nye danser under kyndig veiledning. Kaffe og hjemmebakte kaker smakte godt og mange gikk hjem med gevinster fra lotteriet. Vi ønsker alle en riktig god påske!

Velkommen på øving igjen den 19.april. Neste samdanskveld er tirsdag 3.mai hos Haugtussa.


Vi hadde et veldig interessant lagsmøte på Furuheim tirsdag 29.3. Live Fanavoll fortalte og viste bilder fra Sri Lanka hvor hun gjorde feltarbeid til sin Bacheloroppgave, med hovedvekt på hvordan de klimatiske endringene vil påvirke teproduksjonen der. Vi fikk se og høre om de forskjellige dyrkingsområdene helt opp i over 1200 moh, plukking av teblader for hånd og fremstillingsprosessen av te av ulik kvalitet. Komiteen serverte hjemmebakte rundstykker med ulike varianter av nytrukket te fra Sri Lanka og kaffe med hjemmebakte wienerbrød. Tusen takk til Live og komiteen for en koselig kveld.




Velkommen til lagsmøte på Furuheim tirsdag 29.3 kl 19. Aktuelt tema, kaffepause og koselig prat!

I dag var det presentasjon av det nye serviset til Porsgrunn Porselen. Serviset har et mønster som er inspirert av bunad broderier fra Telemark. De ansatte på PP stilte i bunad og 4 par fra Norskdomslaget og Gjerpen frl. Ungdomslag hadde en folkedansoppvisning. Serviset har fått navnet Ingrid. Følg med på PP sine sider, der vil det bli lagt ut mer fra dagens begivenhet.



Møte på Furuheim 1. mars 2022 fra kl 17 til kl 19.
Tilstede var 6 representanter fra Haugtussa Leikarring, 4 representanter fra Gjerpen frl. ungdomslag, 2 representanter fra Bamble leikarring og 7 representanter fra Norskdomslaget. Sannidal ungdomslag var også invitert, men hadde ikke svart på henvendelsen.
Møtet var kommet i stand på et initiativ fra Norskdomslaget som ønsket å ta en prat med «nabolagene» for å diskutere hvordan vi kan holde på interessen hos de medlemmene vi har og hvordan vi kan samarbeide med flere lag for å gjøre aktivitetene mer attraktive for de faste medlemmene.
Det kom gode innspill og tanker fra alle de som var tilstede. Vi ble enig om å invitere hverandre til en kveld hver i måneden. Invitasjonene sendes også til Tunsberg Leikarring og Sannidal Ungdomslag.I løpet av våren vil vi samkjøre våre terminlister for høsten slik at de månedlige treffene blir et fast innslag.
Det vises til eget møtereferat som er sendt medlemmene på mail.
Siden det var vanlig øving på Furuheim denne kvelden valgte flere av møtedeltakerne å delta på øvingen. Moro når det er mange som danser sammen.

Årsmøtet ble avholdt tirsdag 1. februar 2022. Smittevernreglene ble ivaretatt så godt det lot seg gjøre. Årsmøtepairene var sendt ut i god tid og årsmøtet ble gjennomført på en ryddig måte. Etter det formelle møte var det servering av rundstykker og bløtkake og hyggelig prat.
| Nyvalgt styre: |
| Leder Per Skaugset |
| Nestleder Hege Underberg |
| Kasserer Knut Olsen |
| Sekretær Torill Solheim |
| Styremedlem Eva Berg |

Tirsdag 15.2.22 kl 19.00 kan vi endelig starte opp igjen med vanlige leikøvinger og vi ønsker alle velkommen til Furuheim kl 19 – 21.30. Kjenner du noen som har lyst til å friske opp danseferdighetene de ikke har brukt på en stund så ta de med. Vi har god plass til mange.
TRIM DEG GLAD – GÅ PÅ FOLKEDANS